INFORMACJA O NABORZE NA PRACOWNIKA
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wiązownicy
ogłasza nabór na stanowisko
pracownika socjalnego
I. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U .z 2021.poz.803 spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
- ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
- do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g)nauki o rodzinie;
h) nauki o rodzinie
5.obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego;
- niekaralność za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość obowiązujących przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
- dobra znajomość obsługi komputera;
- prawo jazdy kat. B.
II. Wymagania dodatkowe:
Znajomość przepisów:
- ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta”,
- ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- znajomość aktów prawnych: ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (tj. Dz.U z 2021r,poz. 735.),
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. (tj. Dz. U. 2019r. poz. 1781) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L. 2016. 119.1.), - ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
- umiejętność kształtowania relacji międzyludzkich, analityczne podejście do problemów, umiejętność podejmowania działań interdyscyplinarnych, umiejętność komunikowania się
z interesantem, w tym także nastawionych roszczeniowo, zagrożonym wykluczeniem, lub już wykluczonym społecznie, - znajomość obsługi komputera,
- prawo jazdy kategorii B,
- umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem,
- obowiązkowość, rzetelność, punktualność,
- umiejętność dobrego radzenia sobie w różnych sytuacjach z trudnym klientem, kreatywność, innowacyjność, umiejętność kooperowania z różnymi podmiotami, umiejętność korzystania
z zasobów (instytucjonalnych i ludzkich).
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Wykonywanie zadań pracownika socjalnego wynikających z aktualnie obowiązującej ustawy
o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 roku, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy
w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; - praca socjalna;
- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
- dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń; ©Kancelaria Sejmu s. 112/140 10.11.2021
- udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
- pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób
i rodzin; - współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych
i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia; - inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych
na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych. - korzystanie z elektronicznych baz danych na potrzeby realizowanych zadań;
- ewidencjonowanie dokumentacji klientów GOPS i kompleksowe wprowadzanie danych
do programu Pomost; - współpracę z asystentem rodziny w zakresie realizacji zadań dotyczących wspierania rodzin;
- podejmowanie działań w sytuacji uzyskania informacji o występowaniu przemocy w rodzinie;
- udział w pracach grup roboczych tworzonych w związku z realizacją procedury Niebieskiej Karty;
- obsługa administracyjno-biurowa Zespołu Interdyscyplinarnego;
- kompletowanie wniosków o umieszczenie klientów w domach pomocy społecznej .
- kontrolowanie jakości i terminowości realizowania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych;
- kompletowanie dokumentów oraz udzielanie informacji niezbędnych do rozpatrywania skarg
i wniosków z zakresu realizowanych zadań; - przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych
i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
IV. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1;
- kopie dokumentów (świadectw pracy lub zaświadczeń) potwierdzających staż pracy;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;
- oświadczenie kandydata dotyczące posiadania obywatelstwa polskiego pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik nr 2);
- oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 3); - podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą rekrutacji
i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z RODO (załącznik nr 4).
List motywacyjny i życiorys (CV) należy opatrzyć własnoręcznym podpisem oraz klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm. ).
V. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wiązownicy, ul. Warszawska 15, 37-522 Wiązownica, pok. 7 do dnia 09.12.2021 r. Dokumenty winny być złożone w zamkniętej kopercie, z dopiskiem „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego”.
Aplikacje, które wpłyną po tym terminie – nie będą rozpatrywane.
Nabór przeprowadzany będzie dwuetapowo.
Komisja rekrutacyjna w I etapie dokona weryfikacji formalnej złożonych dokumentów aplikacyjnych.
W II etapie przeprowadzane będą rozmowy kwalifikacyjne ( z kandydatami spełniającymi wymagania formalne )
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej jak też o wynikach konkursu kandydaci zostaną powiadomieni poprzez umieszczenie informacji:
- w Biuletynie Informacji publicznej Urzędu Gminy Wiązownica,
- na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Wiązownicy,
- telefonicznie - ( można dzwonić na numer 16 - 622 36 31 w. 126 )
Klauzula informacyjna dla kandydata aplikującego na stanowisko w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wiązownicy
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO [Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - Dz.U.UE.L 2016.119.1) wobec uzyskania od Pani/Pana danych osobowych, prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych [ADO] będzie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wiązownicy, ul. Warszawska 15, 37- 522 Wiązownica, tel. 16 622 36 70, e-mail: gops@wiazownica.com.
- kontakt z Inspektorem ochrony danych [IOD] jest możliwy pod adresem e-mail: merit.inspektor.rodo@gmail.com.
- Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego na podstawie art. 22 1 kodeksu pracy I ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych oraz na podstawie pani przespana z koty w zakresie podanych danych Osobowych wykraczający poza unormowane przepisy prawa
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa m. in. informacja o wyniku naboru jest publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej (udostępnione są imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego).
- Dane osobowe nie będą przekazywanie do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W przypadku takiego zamiaru zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowana/y.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
- Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Pani/Pana zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy. W przypadku zatrudnienia w wyniku naboru dane osobowe pani i pana będą przechowane w aktach Osobowych przez okres 10 lat.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)
- Podanie przez Pani/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 1 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Oferty nie zakwalifikowane do dalszego etapu rekrutacji będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS. Oferty nieodebrane zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji.
Dodatkowe informacje: tel. 16 622 36 31 wew. 141.
p.o. Kierownika
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Wiązownicy