Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wiązownicy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://gopswiazownica.naszbip.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest NATALIA MAZUR, adres poczty elektronicznej budownictwo@wiazownica.com. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 16/622-36-31 wew. 128. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Dojazd do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej mieszczącego sie na parterze w Urzędzie Gminy w Wiązownicy - ul. Warszawska 15, 37-522 Wiązownica
W odległości ok. 230 metrów od wejścia głównego do Urzędu znajduje się przystabnek autobusowy.
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzą dwa wejścia, które są ogolnodostępne w godzinach pracy Urzędu. Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach.
Dostępność parkingu
Urząd posiada ogólnodostępny parking, brak wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność toalety
Toalety dla interesantów znajdują się na parterze budynku. Toalety nie są przystosowane dla osób niepełosprawnych.
Utrudnienia
Budynek nie jest wyposażony w windę.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braill'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
Pracownik w sekreteriacie ma dostęp do monitora wideo domofonu, który znajduje sie w budynku. Po zapoznaniu się ze sprawą interesanta zostaje wezwany pracownik merytoryczny, który obsługuje interesanta w dogodny dla niego sposób.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami- pracownik wychodzi do interesanta po zawiadomieniu.